Müşteri memnuniyetsizliği hakları

Tüketici Hakları para iadesi nasıl yapılır?

Tüketici için cayma hakkı en büyük güvence niteliğindedir. … Tüketici, 14 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Tüketicinin cayma hakkını kullandığı tarihten itibaren, satıcı 10 gün içerisinde aldığı toplam bedeli tüketiciye iade etmek durumundadır.

Aldığımız bir ürünü kaç gün içinde iade edebiliriz?

Tüketicinin 14 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkı mevcuttur. Sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkı kullanılabilir.

Tüketici hakları nelerdir ürün iadesi?

Tüketiciler aldıkları ürünü hiçbir koşul belirtmeksizin 14 gün içinde iade edebilir. 14 günlük sürenin başlangıç tarihi, ürünün tüketiciye ulaştığı gündür. Bu süreyi geçmediği sürece tüketiciler memnun kalmadıkları ürünü geri göndererek ödedikleri bedelin kendilerine iade edilmesini isteme hakkına sahiptir.

Para iadem yapılmadı nereye şikayet edebilirim?

PARA iadesini de alamayan vatandaş, tüketici hakem heyetlerine başvuruyor.

Satıcı iade almak zorunda mı?

Kanuna göre Mağazaların satmış oldukları ürünleri sebepsiz yere iade alma zorunlulukları yoktur.

14 günlük iade süresi ne zaman başlar?

CAYMA HAKKININ SÜRESİ: Alıcı, satın aldığı eğer bir hizmet ise, bu 14 günlük süre sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren başlar. Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile hizmetin ifasına başlanan hizmet sözleşmelerinde cayma hakkı kullanılamaz.

Alınan bir ürün iade edilebilir mi?

Tüketiciler, uzaktan yapılan alışverişlerde (İnternet, telefon yoluyla) 14 gün, kapıdan satışlarda yine 14 gün ve taksitli alışverişlerde ise 7 gün içerisinde, hiçbir gerekçe ileri sürmeksizin ve cezai şart ödemeksizin cayma hakkına sahiptir.